Hoe mijn 3 focuspunten voor 2025 jou gaan helpen:
1. Minder bewijzen; meer bijdragen. Presteren is voor mij vaak een manier om mezelf te bewijzen. Als je gaat inzien dat dit meestal voortkomt uit een gevoel niet goed genoeg te zijn, geeft dit enorm veel druk. Als je een transformatie inzet omdat je weet dat het waarde levert, wordt het geen moeten maar willen.
Dit geldt ook voor afvallen. Afvallen gebruiken als voorwaarde voor meer geluk; zal leiden tot meer frustratie. Terwijl afvallen, vanuit zelfwaarde leidt tot meer zelfliefde.
2. Meer in het nu, minder in de toekomst (of het verleden) leven.
Door mijn “doelgericht” leven, ben ik altijd erg met de toekomst bezig. Anderen leven weer meer in het verleden. In beide gevallen mis je een grote focus waar het moet gebeuren: nu.
Dit geldt natuurlijk ook voor afvallen: “Het is me nooit gelukt om blijvend slank te worden, waarom zou het nu wel lukken!” Dat is leven in het verleden en angst voor de toekomst. Waardoor Slank Doen NU steeds weer wordt uitgesteld.
3. Minder streng; meer plezier.
Door mijn doelgericht leven ben ik vaak streng en “hard” voor mezelf. Wanneer iets niet lukte dacht ik dat ik juist harder moest werken. Nu weet ik dat het tegenovergestelde waar is: wanneer iets even niet lukt is plezier en ontspanning de oplossing.
Deze herken je zeker als je wilt afvallen en slank blijven! Lukt het dieet niet, dan hop je naar een ander. Minder afgevallen? Dan zal je wel meer moeten bewegen of nog minder eten. Nee, nee, nee! De sleutel tot blijvend slank worden is plezier en ontspanning evenveel aandacht geven als je voeding en bewegen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Als je eens wilt onderzoeken hoe ik je kan helpen met afvallen en slank blijven (zonder te diëten, maar door jezelf te updaten), stuur me dan een berichtje.
Wat zijn jouw focuspunten voor aankomend jaar?