🛑 Geen uitstelgedrag meer, want hoeveel jaren ben jij je slank doelen al aan het uitstellen?
🛑 Geen excuses meer, want het lijkt nooit het goede moment.
🛑 Geen wensen en hopen en dromen, want alleen actie leidt tot resultaat.
Laten we Slank DOEN!
Hierbij 3 tips om te starten:
Onderzoek voor jezelf wat een slanke versie van jezelf je echt oplevert op zowel fysiek (gezondheid, esthetiek) en emotioneel vlak (trots, zelfvertrouwen, happy). Noem minimaal 3 concrete redenen voor zowel je fysieke als emotionele doelen. Voorbeelden om je doelen concreet te maken: Fysiek: Kledingmaat X (esthetiek) 5 km kunnen hardlopen (conditie), bloeddruk naar beneden (gezondheid). Emotioneel: zelfvertrouwen vergroot wanneer ik weer dat strakke truitje aandurf, trots vergroot wanneer ik x kilo per week afval, zelfwaarde vergroot wanneer ik tenminste 1 maand ga doen wat ik mezelf had voorgenomen.
Maak van die hoge berg een heuveltje. Bereken wat je afslankdoel ik voor 1 jaar, en downsize dit dan tot 1 week. Bijvoorbeeld: je wilt in 2025 20 kilo afvallen. Dat is per kwartaal: 5 kilo. Dat is per maand: 1,25 kilo. Dat is per week maar 0.32 kilo. Opeens wordt die 20 kilo super haalbaar toch?!
Maak een haalbaar plan van aanpak. Bedenk hiervoor steeds dat de acties die je wilt gaan ondernemen je de rest van je leven moet kunnen volhouden. Bijvoorbeeld: het is misschien teveel gevraagd om elke dag 1 uur te sporten, maar 4 x per week een lunchwandeling van 30 minuten is wel realistisch. Of misschien is geen suiker meer eten niet haalbaar, maar elke dag 1 tussendoortje vervangen voor rauwkost is wel mogelijk.
Op deze manier wordt het concreet en realistisch haalbaar. Hierdoor vergroot je mogelijkheden en je vertrouwen om dit alles ook echt te gaan uitvoeren.
Kan je hier coaching en support bij gebruiken?
Probeer dan onze Slank Doen Club 30 dagen gratis!
Let’s rock!